2023. július 25., kedd

Légy te is Pokémon GO mester!

2016-ban futott nagyot a Pokémon GO mobilos játék. Magyarországon is másodvirágzását élte a Pokémon az 1999-2001 között tartó nagy Pokémon láz után. Elég komolyan felkapta a média, de aztán annak rendje és módja szerint el is ült. Viszont ahogy megfigyeltem, még most, 7 év után is elég sokan játszanak Pokémon GO-val. Volt egy párszor nagyobb Pokémonos fellángolásom, de lényegében ahogy a Nintendós Pokémon játékokat, úgy a GO-t is csak alkalmanként veszem elő. Alapvetően szívesen Pokémonozok, de más a fő csapásirány nálam, ha a videojátékokról van szó.

Ezért se vettem meg a könyvet annak idején. Sokalltam érte a 3.490 forintot, főleg mert a borító is kifejezetten azt az érzetet keltette, hogy ez egy meglehetősen igénytelen kiadvány. Egyik barátom, bagszi, aki a Pokémonoknak sokkal jártasabb, mondta, hogy ez a könyv már megjelenésekor is elavultnak számított. Hát még most... Talán ezért is van az, hogy a Líra könyvesbolt 100 forintért szórja szét a könyvet, akinek kell, vigye. Én kérem! Én, aki gamerként gyűjti a videojátékos könyveket, ez a kiadvány még akkor is megéri a 100 forintot, ha ténylegesen rossz könyvről van szó. Ha más nem, teljesebbé teszi a magánkönyvtáram videojátékos részlegét.

De szerencsére ez a könyv azért valamivel több ennél. De talán pont azért látom többnek ezt a könyvet, mert nem vagyok hardcore Pokémonos, ezért olyan hibát, amit egy keményvonalas Pokémonos azonnal kiszúr, én nem láttam. Bár a könyv sok újdonságot nekem sem tartalmazott. Ez azoknak íródott, akik életükben először láttak most Pokémont. Azért se vettem meg a könyvet annak idején, mert annyi Pokémon ismeretem nekem is van, hogy tudjam, mennyire kell komolyan venni a "Titkos tanácsok a mesteri játékhoz" alcímet. Nem engem szólítottak meg vele.

Ennek ellenére szívesen olvastam a könyvet. A stílus hasonlít a régi Nintendo játékokhoz mellékelt leírásokra. Nagyon alapszinten magyaráz el dolgokat, ez a könyv tényleg azoknak szól, akik még életükben nem láttak Pokémont. Ugyanakkor nekik ajánlható, mert komolyan veszi az olvasót. Akármennyire is elavult a könyv, akármennyire is igénytelen a borító, az írásból világosan érzékelhető, hogy a szerző komolyan gondolta ezt a könyvet. Ezért volt jó olvasni, mert lényegében minden olyan kezdő Pokémon GO-snak ajánlott, akik életükben nem hallottak a Pokémonról. Bár mégis leszűkíti a korosztályt az olyan mondatok, mint a "kérd meg a szüleidet", de ha átvedlek nagyon kezdő játékossá és így olvasom a könyvet, akkor azt mondom, hogy rendben van. Minden alapinformáció fellelhető a könyvben, de tényleg ne ebben a könyvben keressen új információkat az, akinek már beható ismerete van a Pokémonnal kapcsolatban.

A könyv vastagsága senkit ne lepjen meg: Ez egy nagyon zsenge kis könyvecske. Csupán 77 oldal az egész, de nagyon vastag papírra van nyomtatva, ezért olyan vastagságú, mint egy 150-200 oldalas könyvnek. És ha hozzáveszem azt, hogy mennyi telefonkép van a könyvben, a szöveg is keretben nagyobb betűvel van írva, lényegében 1 órán belül a végére lehet érni. Ezért se éri meg az eredeti árát. Akkor esetleg, ha eredeti Nintendo vagy Niantic kiadvány lenne, de a hátlapon olvasható, hogy a szerző nem kért engedélyt az anyacégektől, tehát nem licenszelt könyvről van szó. Ez szintén rontja nálam a könyv értékét.

Egyszer jó volt végigolvasni, egy példányt szívesen veszek belőle 100 forintért, jól mutat a könyvespolcon, de sokkal többet tényleg nem ér.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése